Hogyan nyissunk érmés vagy önkiszolgáló mosodát? |
Írta: Horváth Andrea |
2016. február 10. szerda, 00:00 |
Az Ipso tanácsai, azaz 10 lépés egy sikeres érmés/önkiszolgáló mosodához Csak nagyon kevés üzletág vagy befektetés tudja elérni az érmés vagy önkiszolgáló mosodákra jellemző 25-35% vagy annál nagyobb mértékű megtérülési arányt. Az érmés mosoda olyan befektetés, mely ellenáll a recessziónak, jóformán immúnis a gazdasági visszaesésekre. Továbbá ez az üzleti modell bizonyítottan kevés üzletvezetést igényel, melyre bizonyíték, hogy a legtöbb tulajdonos számára az önkiszolgáló mosoda másodlagos bevételi forrás. A befektetők számára nemcsak a fix költségstruktúra, a szolgáltatás díjának előre, készpénzben történő kifizetése jelentenek vonzerőt, hanem hogy nem kell franchise díjat/jutalékot fizetni. Az érmés gépekkel rendelkező mosoda egyre növekvő üzletág lesz az előre látható jövőben. Ennek két alapvető oka a következő: a nyugdíjasok aránya a társadalomban egyre növekszik (és ők az egyik kulcsfontosságú vásárlóerő); a kis kapacitású háztartási gépekkel szemben az érmés gépekkel végzett mosásnál időt lehet megtakarítani. 1.) Lépjen kapcsolatba az Ön illetékes IPSO értékesítőjével A megfelelő értékesítő kiválasztása kulcsfontosságú. Fontos a jól működő kapcsolat az értékesítő céggel, mely döntően befolyásolhatja a mosoda pénzügyi jövőjét. Amennyiben az IPSO-t választja, úgy ezzel a siker felé száguldó gyorsvonatra szállt. Az IPSO termékpalettáján szerepelnek kis-és nagy kapacitású mosó-szárítógépek, kalanderek, melyek mindegyike jól beleilleszthető az Ön tervezett mosodájába. A sikerhez vezető út másik kulcsfontosságú tényezője a megfelelően kidolgozott, piackutatással alátámasztott, átgondolt üzleti terv készítése, lehetőleg az értékesítővel együttműködve. Ezt nemcsak a mindenkori pénzügyi helyzet megfigyelésére lehet használni, hanem segítséget nyújthat a mosoda növekedésével összefüggő döntések meghozatalában. 3.) Helykiválasztás és elemzés A hely kiválasztásában a következőket kell figyelembe venni: - Célok: gondolja át, milyen típusú üzletet kíván nyitni - Demográfia: az értékesítője segítséget nyújthat a kiválasztott terület piacára vonatkozó demográfiai elemzésekkel: mekkora az összlakosság? Ebből hány % nyugdíjas, vagy egyedülálló? Mennyi az átlagkereset? stb. - Versenytársak: Tudatosan meg kell ismerni a piaci versenytársakat: milyen szolgáltatásokat nyújtanak, milyen típusú az üzlet, milyen a termékpaletta? Elég világos az üzlet? Van megfelelő parkolóhely? Jó állapotú vagy inkább kopottas? - Láthatóság: Mint minden más üzletnél, itt is nagyon fontos, hogy látványával minél több vásárlót tudjon bevonzani az üzlet. Jól látható az útról? Mennyi utcai ablaka van? Milyen az utcai front? - Parkolás: fontos, hogy megfelelő mennyiségű parkolóhely álljon rendelkezésre - Környező üzletek: vonzóak-e ezek, vagy inkább kopottasak? Sikeresnek tűnnek? 4.) A felszerelés kiválasztása A siker titka: kombinálni a gyorsaságot a hatékonysággal. Az IPSO gépek tartósak, jó az ár-érték arányuk, könnyen kezelhetőek. 5.) A helyiség tervezése és elrendezés A cél az egy négyzetméterre eső profit maximalizálása, úgy hogy közben figyelembe vesszük a vásárló kényelmét. - Ajtók: legyen annyi, és olyan nagyságú ajtó, hogy kényelmesen lehessen használni az üzletet. - Folyosó: legyen elegendő a használathoz - Munkamenet: A zavartalan, folyamatos munkamenet mindig csábítóbb a vásárlónak - Nagy kapacitású gépek: ezek legyenek az üzlet elülső részén; a sok ruhával érkező vendégek számára fontos, hogy ezeket akár az utcafrontról lássák, ne kelljen végigmenni az egész üzleten. - Hajtogatás: legyen elegendő hely a hajtogatáshoz - Világítás: Az elegendő világítás fontos ahhoz, hogy minél tágasabbnak és hívogatóbbnak tűnjön a helyiség. - Mosodai felszerelés: Fontos a szoros kooperáció az értékesítővel a megfelelő géppark kiválasztásához; Ha lehet, helyezze el úgy a gépeket, hogy mind látható legyen az utcafrontról; használjon tükröket; A padló legyen tartós és csúszásmentes; már az elején legyen látható az üzleten, mi fog itt nyílni 6.) Határozza meg pénzügyi stratégiáját Meghatározó fontosságú, hogy hogyan fogja finanszírozni a mosoda üzemeltetését. Ebben is tud segíteni az értékesítő. Manapság a lízing a legmeghatározóbb, és a leggyakoribb a hosszú távú, minimum 7 éves időtartam.
7.) Professzionális telepítés 8.) Nyitás és az üzlet működtetése Ha elkészült az üzlethelyiség, lehet szervezni a nagy megnyitót. Ha csak egyszerűen kinyitjuk az ajtót, felhelyezzük a cégtáblát, az nem elég az üzlet beindításához. A megnyitó legyen egy igazi esemény, ami megadja a kezdő lökést, hogy felhívja magára a figyelmet. Ha már megnyitotta az üzletét, működtetni is kell. Néhány tanács: mindig legyen elővigyázatos a készpénz vagy az érme/zseton begyűjtésekor. Ne legyen kiszámítható, mindig máskor vegye fel a pénzt/zsetont 9.) Karbantartás és folyamatos műszaki támogatás A mosodai felszereléssel is kell törődni. A rendszeres karbantartás, illetve a felmerülő hibák azonnali javítása fontos ahhoz, hogy a vásárlók folyamatosan jöjjenek az üzletbe. Rendszeresen ellenőrizni kell a gépeket, hogy tiszták legyenek, megfelelően működjenek, ne legyenek balesetveszélyesek, így vásárlói elégedettséget meg lehet tartani.
10.) Üzletvezetés INFORMÁCIÓT KÉREK ÖNKISZOLGÁLÓ MOSODA KAPCSÁN |
Kérjük, hogy regisztráljon vagy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni ehhez a cikkhez.